mandag 21. januar 2008

Hallo folkens!

Tenkte bare jeg skulle gi lyd fra meg! Jeg sitter nå i den gamle leiligheten min i Bergen, sover på madrass hos en venninne. Koselig det, men skulle gjerne hatt egen leilighet. Men så lenge jeg er usikker blir det bare stress....

Dagene fyker av gårde her oppe, er på skolen fra 08.15 til 15.30 hverdag, bortsett fra onsdag da er det heldigvis lesedag;) Har noen som heter grunnkurs klinikk nå, så har lært hvordan man undersøker hjerte, lunger, nervesystemet, hode, hals, blodkar, urinveier og bryst. Så dersom noen har vondt noen av disse stedene, må dere bare ta kontakt;)

Denne uken har vi kommunikasjonskurs, her skal vi lære om den gode samtalen, hvordan vi formidler et dårlig budskap osv. Så her får jeg prøvd meg på rollespill, både som lege og som pasent. Jeg tror det blir en veldig interessante og lærerik uke, og det er garantert noe jeg kan få bruk for uansett yrke.

Ellers sliter jeg veldig med valgetskvaler, har ikke blitt så veldig mye klokere. Reiste vel opp mest for å få bekreftet at det ikke var lege jeg ville bli, men etter 2 uker er jeg utrolig usikker. Har fått et nytt innblikk i yrket, og jeg ser at det er veldig mye forskjellig en kan bruke utdanningen til. Så nå er jeg absolutt i villrede. Jeg følger også med på hva som skjer på Stord, og det virker som om det skjer mye spennende der også. Skulle gjerne vært til stede når dere var på datalaben i pedagogikk, virket spennende. Punktpraksisen som er på onsdag tror jeg også blir spennede og bra, dere er så flinke atte;)

Men forstår også at det er mye som skal gjøres om dagene, og mange innleveringer. Men det klarer dere nok kjempe bra. En får holde tunga beint i munnen og ta en oppgave om gangen. Husk å ikke se for langt frem, da kan det ofte se håpløst ut. Ta et problem om gangen, og sett deg delmål, så kommer en i mål til slutt. Og husk å belønne deg selv;)

Masse lykke til(som Jan Fredrik så fint sier), dette klarer dere ypperlig. Så sees vi kanskje om 2 uker!!!!

2 kommentarer:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Neimen, ser man det, det skjer ting i bloggen din sjølv om du er i By'n..? Høyres ut som du har mykje å gripa fatt i på din kant og. Lukke til, Hilde Marie!

Birgit :-)

Ane Kesia sa...

Halloen kjekt at du hugsar på oss. Ja nå nærmar det seg ei avgjersle...og det kan ikkje vera lett. Det er eit spanande fag medisin vil eg tru, me heilt andre utfordringar enn kva læraryrket. Me ser deg gjerna igjen her hjå oss...og lukke til med valget.:-) Kesia