Nå er vi i gang med vårt første store gruppearbeid. Jeg syns det var et spennende tema, men utrolig omfattende. Det er mange læringsteorier, og mange av dem har flere gode poeng, så det er ikke lett å finne ut hvor en hører hjemme. De fleste teoriene har jeg hatt om da jeg tok psykologi, men merker at de ligger litt langt bak, så er godt å få en oppfriskning. En får også et litt annet perspektiv på teoriene i en pedagogikkbok i forhold til i en psykologibok, og jeg leser det gjerne med andre briller på også.
Gruppa vår opplevd litt uenighet i dag, det var litt uenighet rundt hvordan vi skulle jobbe med oppgaven. Håper og tror at vi skal komme til enighet, og at alle blir fornøyd med resultatet til slutt. Er sunt med litt diskusjoner, viser bare at folk har meninger og bryr seg det.
Vi har fordelt teoretikerene mellom oss og skal hver for oss finne ut litt mer om dem. Det vi finner ut skal vi dele med de andre, og så får vi se om vi er enige med noen av disse teoretikerene. Det blir spennende å se om vi liker den samme eller om vi har helt forskjellige meninger. Jeg tror ikke det er noen enkel oppgave vi går i møte, det er mange vanskelig spørsmål som skal besvares feks hvordan jeg mener barn lærer, hvilket syn har jeg på kunnskap, hvordan undervise på best mulig måte i tråd med læringssynet, hvordan finne ut at elevene har lært det de skal, og hvordan motivere de? Mange viktige spørsmål uten noen fasitsvar, spennede og skummelt på en gang. Jeg gleder meg og veldig til å høre hva de andre i klassen kommer frem til.
mandag 8. oktober 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Ja dette er omfattande.Skal bli gøy å sjå alle framføringane til slutt,men fyrst mykje studering!!!
Håpar dykk kjem til enighet etter kvart.Dette med vårt grunnsyn,vår plattform,er relevant og som du seier ;spanande og skummelt på ein gong.Heilt enig.
Tvi tvi med oppgåva:)
HEIDI
Legg inn en kommentar